عجیب ترین اهرام باستانی جهان که احتمالا اسم آن‌ها را هم نشنیده‌اید

12 آبان, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
عجیب ترین اهرام باستانی جهان که احتمالا اسم آن‌ها را هم نشنیده‌اید مجله تویز شاپ مجله

وقتی صحبت از اهرام باستانی می‌شود، همه از تمدن مصر و اهرام آن کشور یاد می‌کنند. اما هرم های عجیبی در سایر نقاط جهان وجود دارد که شاید اسم آن‌ها را هم نشنیده‌ باشید.

مصر باستان با اهرام فوق‌العاده جذاب و حیرت‌انگیزش شناخته می‌شود و معروف‌ترین هرم مصر نیز هرم جیزه بزرگ جیزه نام دارد. این بناهای شگفت‌انگیز که به عنوان نشانه‌ای از احترام به سه تن از بزرگترین فرعون‌های پادشاهی کهن مصر شناخته می‌شدند، در نهایت به نماد این کشور در جهان تبدیل شدند. شاید باورتان نشود، اما هرم‌های بسیار زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند.

عجیب ترین اهرام باستانی جهان که احتمالا اسم آن‌ها را هم نشنیده‌اید مجله تویز شاپ مجله

امروز می‌خواهیم به عجیب ترین هرم های باستانی جهان بپردازیم که بعضی از آنها حتی از نمونه‌‌های موجود در مصر نیز قدیمی‌تر هستند. با توجه به پراکندگی اهرام در کشورهای مختلف می‌توان گفت که شکل خاص بنا باعث جلب توجه افراد شده است. در واقع هر تمدن کاربرد خاصی برای اهرام داشته و حتی برخی از طرح متفاوتی برای ساخت آن بهره گرفته‌اند. هرچند که همه آنها امروز یک هدف مشترک یعنی به اشتراک گذاشتن داستان‌های مربوط به نسل‌های قبل را دنبال می‌کنند.

عجیب ترین هرم های باستانی جهان – آسیا

هرم گونانگ پادانگ – اندونزی

گفته می‌شود که هرم گونانگ پادانگ قدیمی‌ترین هرم جهان است. براساس کاوش‌های انجام شده قدمت این هرم که یکی از عجیب ترین هرم های باستانی جهان نیز به حساب می‌آید به حدود ۲۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. این سازه مگالیتیک در غرب جاوه قرار دارد.

عجیب ترین اهرام باستانی جهان که احتمالا اسم آن‌ها را هم نشنیده‌اید مجله تویز شاپ مجله

همواره بر سر اینکه هدف ساخت این هرم چه بوده، میان کاوشگران و باستان شناسان اختلاف نظر وجود داشته است. طبق نظر برخی از باستان شناسان، هرم Gunung Padang یک مکان مقدس برای عموم مردم بوده چرا که معتقدند این هرم را پادشاهی به نام Siliwangi به عنوان قصر خود در یک شب ساخته است.

برخی دیگر از محققان بر این باورند که این هرم در واقع گردنه یک آتشفشان باستانی است و اصلا ساخته دست بشر نیست. صرف‌نظر از همه این اختلاف نظرها، اگر به اندونزی سفر کردید حتما از این مکان بازدید کنید.

مقبره یوناگونی- ژاپن

وجه تمایز مقبره یوناگونی در ژاپن با سایر اهرام دنیا این است که در زیر آب قرار دارد. این مقبره به عنوان یکی از عجیب ترین هرم های باستانی جهان شناخته می‌شود و در جنوب جزایر ریوکیو قرار دارد. از آنجایی که این منطقه به غیر از شکل خاص صخره‌هایش یک محل ایده‌آل هم برای مشاهده کوسه‌های سرچکشی به حساب می‌آید، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

این هرم هم جزء هرم‌های اسرارآمیز به شمار می‌رود چرا که دانشمندان هنوز به این اتفاق نظر نرسیده‌اند که آیا این بنا را بشر ساخته یا به طور طبیعی شکل گرفته است.

عجیب ترین اهرام باستانی جهان که احتمالا اسم آن‌ها را هم نشنیده‌اید مجله تویز شاپ مجله

بعضی کاوشگران معتقدند که زلزله‌های مکرر و جریان‌های قوی آب این سازه را شکل داده است. اما گروهی دیگر بر این باورند که این بنا بقایای قاره‌ای است که اکنون کاملا زیر آب قرار دارد. به طور کلی حدس و گمان‌های زیادی درباره این هرم منتشر شده است . چطور است شما هم از قوه تخیل خود استفاده کنید و درباره داستان ساخت این هرم حدس بزنید؟

ادامه دارد…

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.